Cel mai nou numar

Nr.25.jpg

Parteneri

Nr.24: Sebastian Kawa, condorul polonez
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 14 Iunie 2010 13:06

Sebastian_KawaLa doar 38 de ani, Sebastian Kawa este considerat deja o legenda a planorismului mondial.

Medaliat de 8 ori cu aur in ultimii 7 ani la campionate mondiale, europene, Grand Prix-uri de planorism, campion national al Poloniei de mai multe ori. Pe CV-ul sau aflat pe FAI IGC Ranking List, in topul mondial al pilotilor planoristi, unde se afla in acest moment pe locul 2, sunt postate 23 de competitii de cel mai inalt nivel la care a participat. Doar in 3 dintre acestea nu s-a aflat pe podium.

Kawa s-a nascut in 1978 la Bialsko Biala, un adevarat „leagan” al planorismului polonez. Este medic obstetrician. Are celebritatea unui pilot care si-a construit cariera pe faptul ca in pofida unui stil de zbor agresiv face foarte rar greseli tactice. Pune un mare accent pe pregatirea fizica si psihica in timpul si inaintea probelor de concurs. Specializarea sa medicala il ajuta cu siguranta pentru asta. Pasiunea pentru planorism a preluat-o de la tatal sau. Un moment memorabil a fost cand Sebastian a fost pe locul 2 la Campionatul national al Poloniei, secondat de tatal sau. Dubla Kawa. (...)

 
Nr.24: Duo Discus XL - un planor de clasa
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 14 Iunie 2010 13:16

Duo_Discus_XLDuo Discus X are acum un nou succesor – Duo Discus XL, unul dintre cele mai moderne planoare din clasa de 20 m. Acest planor biloc domina in categoria sa datorita anvergurii sale, fiind un aparat de zbor excelent pentru competitii, dar si pentru antrenament.

Noul Duo Discus XL difera de predecesorul sau in special prin cabina cu 10 cm mai lunga si o optimizare a confortului incepand cu scaunele, spatiul, securitatea si ergonomia. Imbunatatirea sistemului de franare fac acum posibila certificarea planorului pentru acrobatie simpla, inclusiv filare. Odata cu acest model este posibil si pilotajul in scaunul din spate, fara handicapuri de operare, caracteristici care cresc considerabil spectrul de utilizare al planorului. Spat iul din cabina a fost marit pentru ca pilot ii mai inalti de 2 m sa poata pilota confortabil si nu inghesuiti. Pe de alta parte, exista posibilitatea ajustarii scaunului si pentru pilotii nu foarte inalti. Mai mult, panoul de instrumente are un design care este usor de folosit atunci cand vrei sa intri sau sa iesi din cabina, dar si in cazuri de urgenta. Multe solutii inovatoare surprinzatoare le veti remarca inca de la primele zboruri. Pilotul din spate are o vizibilitate mare datorita canopiei extinse – un atu in siguranta zborului. (...)

 
Nr.23: Wladimir Novitchi si planoarele sale
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 10:29

Wladimir_NovitchiAcest mare sprijinitor al aviatiei romanesti s-a nascut la Cetatea Alba - Basarabia, la 8 septembrie 1917. Format ca pilot de turism in scolile de pilotaj din Bucuresti si Alexandria in vara anului 1940, pe cand era student, Wladimir Novit chi a ajuns la Centrul de planorism din Sanpetru Brasov, unde a urmat cursurile scolii de instructori pentru zborul fara motor.

Captivat de proaspata-i meserie, a ramas sa instruiasca la randul sau viitorii piloti ce aveau sa fie initiati in primitoarea caldare naturala a tarii Barsei. Acolo a reusit sa breveteze cateva serii de elevi piloti, ca in anii urmatori sa fie trimis instructor sef sau sef de pilotaj la Campina ori Craiova, la Sanpetru sau Caracal, unde fusese dispersata in 1944 scoala de planorism a aeroclubului „Oltenia”, care pana atunci functionase pe aerodromul Balta Verde de langa Craiova. Cu ocazia pregatirii de la Sanpetru a realizat cateva zboruri deosebite cu planorul, cum a fost cel din luna noiembrie 1940, cand cu un planor de faza I a urcat in curenti de unda la aproape 1000 m, iar in 1942, pe terenul de la Giulesti a facut remorcajul de avion cls. I si II. Nu peste mult timp, s-a casatorit cu o fiica a Sanpetrului, legandu-se si mai mult de leaganul planorismului romanesc. (...)

 
Nr.23: Un planor de colectie - Lamson L-106 Alcor
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 10:36

Lamson_l_106Conceput de Robert Lamson la inceputul anilor ’60, Alcor a fost unul din primele planoare din SUA realizate din materiale composite. Astazi, materiale similare au un rol mult mai proeminent in industria aviatica. Alte inovatii precum cabina presurizata (o premiera pentru planor) si un incalzitor solar creaza confortul necesar pilotului la inaltimi mari. Lamson a zburat acest planor experimental din 1973 pana cand s-a decis sa-l doneze pentru studiu stiintific.

Din 1985 si pana in 1989, Alcor a zburat in cadrul unui studiu al fenomenului meteo „Chinook Arch” din Alberta (Canada). „Chinook” sau Foehn – cum este cunoscut la noi - este un vant cald, care preia caldura degajata de curentul cald al Pacificului de Nord si o transporta peste Muntii Stancosi. Dupa ce toata umiditatea este eliminata peste Vancouver si peste padurile din British Columbia, aerul cald coboara in Alberta de-a lungul vailor Muntilor Stancosi si incalzeste rapid si semnificativ zona. Fenomenul este insotit si de un covor compact de nori. Spre deosebire de aeronavele motorizate, planorul Alcor poate plana peste zonele de interes si poate colecta date meteorologice si de mediu pentru perioade lungi de timp. (...)

 
NR.22: Europa XS, motoplanorul de criza
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Sebastian   
Marţi, 27 Aprilie 2010 12:54

motoplanorConstructorul de aeronave “Europa” a luat nastere prin anii ’90 din visul de a avea o aeronava mica, destul de rapida si care sa nu fie zgomotoasa. De asemenea, trebuia sa poata fi construita acasa, sa fie usor de transportat pe trailer si sa aterizeze pe piste inierbate.

Motoplanorul “EuropaXS” isi subliniaza pozitia de cea mai versatila aeronava din lume, dupa cum scrie pe site-ul companiei. Nu am testat acest aparat, ce e drept arata bine, performantele sunt destul de bune, deci aeronava este una buna, versatila. Daca este cea mai versatila din lume…nu avem de unde stii. Aripile aeronavei sunt “universale”. Adica fuselajului planorului i se potrivesc si aripile altor doua aeronave Europa. (...)

 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 8

Login

Evenimente

Iulie 2010 August 2010 Septembrie 2010
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Newsletter




Sondaj

Va place noul site ?
 

Parteneri