Cel mai nou numar

Nr.25.jpg

Parteneri



Nr.25: Impulsul elicei - tractiunea
PDF Imprimare Email
Scris de Cezar Mihalache   
Vineri, 09 Iulie 2010 14:16

Impulsul_eliceiImpulsul elicei este componenta fortei indusa de sistemul de propulsie proiectat in functie de vantul relativ (axa de antrenare). Si aceasta forta, asemenea tuturor fortelor care actioneaza asupra unui aparat de zbor, actioneaza raportat la centrul de greutate. O parte relativ redusa a acestei forte poate fi perpendiculara pe vantul relativ si se poate adauga portantei sau greutatii. Spre deosebire de elicopter, unde impulsul elicei trece prin rotor, in cazul girocopterului, impulsul elicei se aplica direct pe structura aparatului. Faptul ca impulsul elicei se aplica, in situatia girocopterului, direct pe structura aparatului va conduce la un sistem de forte ce actioneaza diferit fata de sistemul de forte ce actioneaza asupra unui elicopter. De exemplu, cuplul motorului girocopterului are tendinta de a determina rotirea fuselajului in directia opusa de rotire a elicei, ceea ce atrage inclinarea acestuia in raport cu planul vertical. Aceasta usoara inclinare este in general neglijabila si nu este considerata semnificativa in majoritatea manevrelor de zbor. (...)

Ultima actualizare în Luni, 12 Iulie 2010 07:09
 
Nr.25: Guimbal Cabri G2 - Elicopterul cu 3 recordu...
PDF Imprimare Email
Scris de Corneliu Pavel   
Luni, 12 Iulie 2010 07:18

Cabri_G2G2 este derivat din prototipul Cabri G1 care a afectuat primul zbor in aprilie 1992. Au urmat ani de cercetare si proiectare ca in 2005 aceasta munca sa isi gaseasca incununarea succesului in frumosul Cabri G2!

Este un elicopter monomotor, motor cu piston, biloc. Producatorul este firma Helicopters Guimbal iar proiectantul este ing. Bruno Guimbal, care a facut parte din echipa Eurocopter. Rotorul principal (MR) este de tip tripal, complet articulat. Palele sunt construite din materiale composite avand un numar nelimitat de ore de functionare (on condition). Rotorul anticuplu (TR) este “cireasa de pe tort” a acestei minunate aeronave datorita faptului ca este de tip Fenestron. Are in compunere 7 pale din plastic injectat armat. Scaunele sunt de tip high-energy absorbing iar trenul de aterizare este tip sanie. (...)

 
Nr.24: Greutatea aparenta
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 14 Iunie 2010 14:13

Girocopter_24Din punct de vedere al sumei greutatii aparatului si a pilotului (si a pasagerului, in cazul aparatelor biloc), greutatea unui girocopter este constanta. Greutatea carburantului de alimentare variaza in functie de utilizarea motorului, dar, cu toate acestea, raportat la greutatea aparatului si cea a pilotului (plus a pasagerului), aceasta variatie este neglijabila. (...)

 
Nr.24: BA 609 - Primul tiltrotor civil
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 14 Iunie 2010 14:07

BA_609BA 609 (Bell/Agusta) incheie seria Bell si in acelasi timp este primul “tiltrotor” civil. Este produs de catre Bell Helicopter impreuna cu Agusta Westland.

Denumirea “tiltrotor” vine de la capacitatea rotoarelor aeronavei de a se inclina in fata cu pana la 90 grade fata de axul longitudinal. Cu alte cuvinte, cele doua rotoare sunt folosite pentru decolare si aterizare la fel ca la orice elicopter iar in zbor de translatie acestea devin tractive ca la marea majoritate a avioanelor. BA 609 combina astfel confortul, altitudinea si viteza unui avion turbopropulsor (aripa fixa) cu capacitatea de a decola si ateriza pe verticala elicopterului. In acest moment, BA 609 este cea mai versatila aeronava din lume recomandata pentru zboruri cu numar redus de pasageri care fac legatura intre orase si care nu necesita infrastructura de aeroport. (...)

 
Nr.23: Instrumentele motorului
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 10:19

girocopter_intrumentePentru a fi exploatate in conditii de siguranta, motoarele girocopterelor sunt echipate cu senzori care transmit aparatelor montate la bordul aeronavei diferite informatii: temperatura apei, temperatura cilindrilor, a uleiului, presiunea uleiului, temperatura gazelor de esapament. Totusi, girocopterele care utilizeaza motoare racite cu aer au un numar mult mai mic de aparate. (...)

 
Nr.23: Bell 430
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 10:14

Bell_430Este un elicopter bimotor mediu-usor dezvoltat din Bell 230, care la randul sau a evoluat din Bell 222. Este produsul de top al elicopterelor de tip ”executive” fabricate de Bell Helicopter.

Confortul si luxul se regasesc deopotriva in cabina acestui elicopter care te face sa te simti la fel ca intr‑un business jet. Fotoliile largi imbracate in piele, instalatia audio-video de ultima generatie, minibar-ul si instalatia de climatizare sunt cele care, pe langa viteza de zbor si silentiozitatea elicopterului, contribuie la cresterea gradului de confort. Primul zbor a fost efectuat la 25 octombrie 1994. Productia elicopterului a inceput in august 1995 iar livrarile au inceput din 1996. In februarie 1996 a fost eliberat si certificatul de tip din partea Canadei. La 24 ianuarie 2008 producatorul Bell anunta intentia sa de a opri productia de Bell 430 dupa ce ultimele comenzi vor fi fost onorate la sfarsitul anului 2010. S-au produs 136 de unitati care au fost livrate in mai toate colturile lumii. Unele dintre aceste elicoptere au depasit deja 9.000 de ore de zbor, ceea ce este impresionant. (...)

 
Nr.22: Pre-rotatorul (prelansatorul)
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 27 Aprilie 2010 13:55

Pre-rotatorulIn ansamblul elicei autoportante, in care am identificat pana acum palele, rotorul si articulatiile de oscilatie, intra si asa-numitul prelansator, cunoscut mai des ca pre-rotator.

Rolul acestuia este esential, inainte de inscrierea in procedura de decolare fiind necesar ca elicea sa aiba a anumita viteza de rotatie (mai mica la elicea cu balans, semnificativ mai mare in cazul elicei complet articulate).

Pe primele tipuri de girocoptere, pentru aducerea alicei la o anumita viteza de rotire, prelansarea acesteia se facea manual. Girocopterul rula apoi pe pista cu elicea complet inclinata in spate (mansa trasa complet spate), permitand aerului sa traverseze elicea la capacitatea maxima si sa o accelereze rapid. In prezent, girocopterele utilizeaza un pre-rotator (prelansator), acesta permit and rotirea elicei autoportante chiar daca girocopterul stationeaza pe sol. Rolul in imbunatatirea performantelor girocopterelor este, asadar, evident. Totusi, trebuie spus ca, de cele mai multe ori, prelansatoarele nu pot produce decat rotirea elicei cu o fractiune din viteza necesara realizarii portantei. Diferenta de viteza necesara zborului este atinsa prin deplasarea pe pista. Constructiv, avem doua tipuri de prelansatoare: pre-rotatorul mechanic si cel electric. (...)

 
NR.22: O saptamana la Bell Helicopter Training Aca...
PDF Imprimare Email
Scris de Mircea Stoian   
Marţi, 13 Aprilie 2010 06:20

Bell_HelicopterBell Helicopter este la ora actuala unul din cei mai importanti fabricanti de elicoptere civile si militare din lume.Astfel, din 1947 si pana in prezent, au fost produse si vandute clientilor de pretutindeni peste 35.000 aparate de zbor.

Bell Helicopter, alaturi de Cessna si Lycoming, pentru a aminti doar doua din prestigioasele companii din domeniul aviatiei, face parte din Textron, una din cele mai bune companii multiindustriale din lume ce acopera si alte segmente importante de afaceri in industrie si finante(...)

Ultima actualizare în Marţi, 27 Aprilie 2010 10:44
 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 5

Login

Evenimente

Iulie 2010 August 2010 Septembrie 2010
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Newsletter




Sondaj

Va place noul site ?
 

Parteneri