Cel mai nou numar

Nr.25.jpg

Parteneri



Nr.25: Alegerea echipamentului de paramotor
PDF Imprimare Email
Scris de Adrian Suciu   
Luni, 12 Iulie 2010 09:06

Alegerea_echipamentuluiRevenind la alegerea echipamentului in mod int elept, trebuie sa stim ca atat motorul cat si aripa trebuie alese in functie de stadiul de pregatire a pilotului.

La inceput, trebuie o aripa foarte stabila, „iertatoare”, usor de ridicat si de stapanit, „de tinut deasupra capului” pana ce ne familiarizam cu toate senzatiile atat in zbor dar mai ales la decolare si aterizare unde spunem ca trebuie sa avem o atentie distributiva, adica trebuie sa fim atenti simultan la mai multe lucruri fara prea mare efort. Altfel nu vom reusi mare lucru. Motorul trebuie sa aiba doar puterea minima dar suficienta pentru a ne ajuta sa decolam si nu rezerve prea mari de putere pe care, la inceput elevul pilot nestiind sa le administreze corect, va avea numai probleme: balansuri neplacute si periculoase si forte greu de inteles si digerat in prima faza, ceea ce in cel mai bun caz va prelungi etapa de invatare si familiarizare cu aceasta activitate. (...)

Ultima actualizare în Luni, 12 Iulie 2010 09:07
 
Nr.24: Zbor de Pasti
PDF Imprimare Email
Scris de Gheorghe Muresan   
Marţi, 15 Iunie 2010 10:36

Zbor_de_PastiSi pe la noi a fost conditia ce i-a permis lui Atilla Sarig sa se plimbe catre Beograd din tara vecina si prietena...

Numa’ ca noi astia de la BM care zburam mai mult in gasca noastra numai si mai putin in gasti largite unde varfurile atrag competitia si pasiunile, nu prea suntem intotdeauna motivati sa o luam din loc, dintr-o gramada de motive cum ar fi: cine ne recupereaza, cheile de la masina-s la mine, azi e ziua de Paste, deseara avem musafiri, ma doare burta nitel si-s balonat, azi nu ca nu-mi place etc...bla bla. In schimb, si noi am avut parte de cateva zile superbe de zbor, i ncepand de vineri ne-am dat in fiecare zi si mai ales ieri si alaltaieri am zburat pe rupte intr-un loc relativ nou, adica de pe Faleza Copalnicului, o creasta inalta de 3-400 m lunga de cca 7-8 km orientare ESTWest cu fata nordica si in spate cu platoul Prelucilor, sa-i zicem asa, marginita la Sud de spectaculoasele Chei ale Lapusului. Pe acest platou se gasesc puzderie de sate izolate de restul lumii si la care accesul este destul de dificil prin cele cateva drumuri de tara si unul asfaltat pe jumatate. Satele pastreaza din dulceata traiului patriarhal si mai poti vedea gospodarii taranesti originale de cand lumea si in cea mai curata traditie populara...Dar asta-i alta poveste. (...)

Ultima actualizare în Marţi, 15 Iunie 2010 10:48
 
Nr.24: Cupa Aurel Vlaicu la paramotor
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 15 Iunie 2010 10:13

Cupa_Aurel_VlaicuPe data de 1 si 2 mai, pe aerodromul Deva, s-a desfasurat Cupa Aurel Vlaicu la paramotor, competitie inscrisa intr-un registru pozitiv atat in fata Federatiei Aeronautice Romane cat si in fata autoritatilor locale.

Vadit impresionat de evolutia sportivilor pe cerul Devei, cat si de zborul cu paramotorul, edilul Devei si-a exprimat dorinta de a permanentiza Cupa Aurel Vlaicu la paramotor, invitand sportivii paramotoristi inclusiv la Zilele Municipiului Deva. Se pare ca zborul cu paramotorul, privit din exterior, pe langa latura sportiva exprimata de performante, mai are o latura de spectacol, care emotioneaza privitorul, poate mai mult ca alte ramuri aviatice. Vremea a tinut cu noi de la cap la coada, iar zborurile peste un peisaj de basm ne-au lasat impresionati. Unii dintre participanti, care desi au peste 1000 de ore de zbor, s-au surprins pe ei insisi, afirmand ca au fost printre cele mai reusite zboruri din viata lor. (...)

 
Nr.24: Ce paramotoare folosim?
PDF Imprimare Email
Scris de Adrian Suciu   
Marţi, 15 Iunie 2010 10:27

Ce_paramotoare_folosimSe spune ca ideea de paramotor a aparut in Franta si Germania inca de la sfarsitul anilor 80 cand s-a incercat folosirea unor motoare pentru a propulsa parapantele si a le oferi libertatea de a decola de pe un teren plan (orizontal). Initial s-au folosit motoare mari si greoaie cu 2-3 cilindrii ce aveau un consum de combustibil foarte mare si performant e mult inferioare celor de acum. Astfel, la vremea aceea nu au fost foarte atractive dar intre timp lucrurile s-au schimbat foarte mult, motoarele evoluand spre greutate mica si performant e mari. Astazi paramotorul este mult indragit, raspandit si intr-o continua evolutie mult umita multitudinii de utilizatori din toata lumea. Cele mai populare sunt motoarele monocilindru in doi timpi de cca. 80-100 cm3 care dezvolta intre 15-20 c.p. la turatii de peste 9000 rot./min. Avand o greutate de pana la 20 kg. Urmatoarea categorie este cea a celor de 125, 150, 175, 200, 210,... cm3 ce dezvolta intre 24-33 c.p. Majoritatea sunt echipate cu tobe rezonatoare (esapamente de forme speciale calculate atent pentru a creste performantele motorului – functioneaza doar la motoarele in doi timpi) si amortizoare de zgomot. (...)

Ultima actualizare în Marţi, 15 Iunie 2010 10:49
 
Nr.23: De ce paramotor?
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 11:33

de_ce_paramotorDe-o vreme se vorbeste tot mai mult despre el…

Partea I

Se zice ca orice idee buna se raspandeste repede si daca poate fi si la indemana oricui, interesul devine pe masura. Cam acesta ar fi primul motiv, dar mai sunt si multe altele in detalii. Sa vedem care sunt acestea.

Un lucru este limpede: „paramotorul” este cel mai simplu aparat de zbor motorizat, de asemenea este si cel mai practic deoarece incape lejer in portbagajul unei masini, dureaza nici 15 minute pentru a-l pregati atent pentru decolare si respectiv pentru zbor – visul omului cel putin de la Leonardo da Vinci incoace. Cu totii stim si de faptul general valabil ca o constructie de orice fel, cu cat este mai simpla, cu atat ea este mai sigura si mai durabila. Cu alte cuvinte, sansele de a se strica sunt mai mici oferindu-ne sansa de a ne putea bucura mai mult timp de ea. Ei, acest lucru este valabil si in aviatie cu atat mai mult cu cat consecintele ideii de a se strica ceva pot fi ceva mai periculoase decat la majoritatea activitatilor „terestre”, nu de alta dar aici nu exista optiunea de „a trage pe dreapta”. Daca acceptam englezisme e oarecum mai simplu: „In aviation simplicity is safety” – si e o afirmatie bine intemeiata! (...)

 
NR.22: Zbor printre nucile de cocos
PDF Imprimare Email
Scris de Simona Voicu   
Marţi, 27 Aprilie 2010 12:09

nuciIn perioada 14 – 15 aprilie, Paragliding Indonesia organizeaza o noua calatorie aeriana cu paramotorul catre Lombok si insula Batam (Indonezia). Turul, intitulat sugestiv « Zbor printre nucile de cocos », le va oferi pilotilor paramotoristi privelisti unice: de la nisipuri albe si ape verzi-albastrii, la sate si orase traditionale. Podul Barelang de pe insula Batam si satul Vietnamese din insula Galang sunt doar doua din locurile pe care le vor vizita. Pilotii vor fi luati din aeroportul Singapore sau aeroportul Jakarta spre prima locatie, Batam, de unde va incepe aventura. Programul incarcat al evenimentelor a fost deja planificat pentru fiecare ora petrecuta pe insula.Costul turului indonezian este de 1.700 de dolari de persoana (toata excursia) sau 850 de dolari doar pentru excursia in Batam sau Lombok. Costul include cazare la hotel in Batam, Tanjung Pinang si Mataram; transportul terestru (pilotii si echipamentele), zborurile intermediare, vaporul din Tanjung Pinang pâna la Batam si combustibilul. Nu sunt incluse masa de prânz si cina. Mai multe detalii pe www.paragliding-indonesia.com.

 
NR.22: Turul Malaeziei cu paramotorul
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 27 Aprilie 2010 12:14

malaeziaIn februarie 2001, 35 de piloti din 8 tari au sosit in Malaezia pentru a lua parte la un tur istoric cu paramotorul, o aventura aeriana fascinanta. Pilotilor li s-au acordat acces nelimitat in spatiul malaezian si permisiune speciala de a zbura deasupra orasului Kuala Lumpur cât si printre faimoasele turnuri gemene Petronous Twin. Anul acesta, intre 14-24 mai, Paragliding Malaysia si Basir Rahman organizeaza un alt turneu cu paramotorul in Malaezia. Cei care vor sa participe trebuie sa plateasca 670 de euro, suma ce include transferurile intre aeroporturi, cazarea si micul dejun, benzina pentru paramotor si un tricou personalizat. Inscrierea se face pâna la data de 1 mai. Locurile sunt limitate: 30. Deci, primul inscris, primul servit.

 
NR.22: Egipt - Festivalul international de paramot...
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 27 Aprilie 2010 11:09

paramotorCu ocazia celebrarii a 100 de ani de când a devenit membra FAI (1910-2010), Federatia Aeronautica si Parasutism din Egipt (ESPAF) organizeaza un festival international de Paramotor. Piloti din 30 de tari au fost invitati sa participe la acest grandios eveniment care va avea loc in perioada 17-22 aprilie in Hurghada (Marea Rosie). Thomas de Dorlodot si echipa Egyptian Bat vor incânta pubicul prin acrobat ii spectaculoase printre dune. Task-urile competitiei includ slalom, viteza si freestyle, premiile fiind mari. Pretul de participare costa 350 de dolari (care include cazarea la un hotel de cinci stele Tia Heights, transportul de la aeroportul Hurghada International si catre toate locatiile de zbor, 25 de litri de benzina, trei mese pe zi, o cina in desert si un safari bonus). Mai mult, organizatorii au aranjat cu trei companii aeriene (Egypt Air, JetAir si Emirates) pentru permiterea paramotoarelor la bordul aeronavelor.

 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 5

Login

Evenimente

Iulie 2010 August 2010 Septembrie 2010
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Newsletter




Sondaj

Va place noul site ?
 

Parteneri