Cel mai nou numar

Nr.25.jpg

Parteneri



Nr.25: Trimajul aeromodelului (partea a 2-a)
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Zaharia   
Luni, 12 Iulie 2010 09:41

TrimajulUnghiurile motorului

E in regula baieti, e timpul sa punem deoparte esteticul si sa obtinem tractiunea corecta. Sigur ca vad multe conuri de elice perfect aliniate cu capotajele. Una din cele mai mari probleme pentru ajustarea corecta a unghiurilor motorului este aceea ca avionul este deja construit si daca se incearca o ajustare, conul nu se va mai alinia. Inca o data, cand construim modelul, fiti atenti la instructiuni. Imi place sa testez modelul in zbor inainte sa vopsesc capotajul. Odata ce sunt multumit de tractiunea motorului pot face schimbarile cosmetice potrivite sa completez modelul inainte de vopsirea finala. Pentru toti banii pe care i-ati cheltuit calatorind si timpul cheltuit in practicarea aeromodelismului puneti calitatea unui bun model reglat inaintea esteticii. Setarea corecta a unghiurilor tractiunii este destul de simpla. Deci, este simplu sa identifici, mai greu e sa ajustezi. Acum cand stim ca greutatea varfului aripii este corecta, trebuie sa fim in stare sa facem cu incredere niste urcari verticale. Rezultatul numarul unu este sa ne asiguram ca aripile sunt la nivel. Nu ghiciti! Fiti absolut siguri ca aripile sunt la nivel inainte de a urca pe verticala. Am vazut oameni folosind un unghi exagerat al motorului catre dreapta, care nu e necesar, din care cauza nu aveau aripile la nivel cand trageau, lasand o aripa in jos (comportare umana normala) si modelul se inclina spre stanga. (...)

 
Nr.24: Trimajul Aeromodelului – partea a 2-a
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Zaharia   
Marţi, 15 Iunie 2010 11:06

Trimajul_aeromodelismuluiSecventionare

Conceptul meu de succesiune a procesului de trimare este simplu. Nu pot face acest punct mai sonor si mai clar: este foarte important sa trimam modelul intr-o succesiune corecta ca sa ne asiguram ca fiecare ajustare sa nu afecteze ajustarea precedenta. Este o ordine intentionata in care eu recomand trimarea modelului; echilibrarea modelului, stabilirea centrului de greutate (CG) este numarul 1. Nu poti pasi mai departe pana cand nu ai un CG ideal. Daca schimbi Cgul mai tarziu, vei avea nevoie sa pornesti din nou si sa verifici intregul trimaj. In zborul „in cutit”, daca traiectoria este in coborare, poate sa fie motivata de pozitia CG. (...)

 
Nr.24: AERO WOOD STOCK
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Marţi, 15 Iunie 2010 10:55

Aero_wood_StockExista in Romania un spatiu, unde lucruri altminteri de neamestecat, se amesteca intr-un melanj suav, ametitor. O data pe an, de 1 mai, in acest spatiu, poti sa vezi o adunatura multicolora de masini, corturi, gratare, avioane, elici, planoare, ochelari de soare, roti si acumulatori, alaturi de oile placide si pamantene, ciobanul zambaret sau neveste relaxate de piloti RC. E greu sa iti imaginezi aeromodele de acrobatie alaturi de planoare sau elicoptere si automodele. E greu sa iti imaginezi ca atunci cand motorul iti da un rateu, in cateva secunde se ofera cel putin 3-4 sa te ajute. La fel, cand cade un aeromodel, se aude un offff colectiv. Si e greu de priceput cum de atunci cand, dupa cateva zile de sedere, adunatura pestrita paraseste zona, campul ramane… curat, fara tone de sticle de plastic sau hartii ori doze de tot soiul. (...)

Ultima actualizare în Marţi, 15 Iunie 2010 11:01
 
Nr.23: Trimajul aeromodelului RC
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 28 Mai 2010 12:35

Aeromodelism_23Ce se intampla daca de la bun inceput inveti sa zbori RC invers, pe spate? Atunci, doi ani mai tarziu, cineva va spune ca trebuie sa zbori pe fata. Va fi probabil destul de greu pentru ca ai invatat toate comenzile in sens gresit, pe invers. Sa zbori un avion trimat incomplet este la fel de rau si gresit. Intri intr-o obisnuinta a corectarii caracteristicilor slabe de zbor si termini prin alergarea necontrolata a avionului pe cer in tot timpul cat acesta zboara. Apoi, cand treci la un nou avion, trebuie sa o iei de la inceput si sa inveti cum sa compensezi la el diferitele tipuri de probleme.

Mai intai de toate, o observatie: nu exista un aeromodel perfect trimat. Scopul nostru este sa reducem incarcatura muncii noastre in zborul in etape, succesiv. Chiar daca putem obtine un model perfect trimat, am avea nevoie de conditii de zbor perfecte ca sa beneficiem de un trimaj perfect. (...)

Ultima actualizare în Vineri, 28 Mai 2010 12:58
 
NR.22: O viata daruita inventiilor- Ioan Bobocel
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Sebastian   
Marţi, 13 Aprilie 2010 06:08

BobocelPe domnul Ioan Bobocel l-am cunoscut in cadrul unei adunari la Muzeul Aviatiei. Am aflat multe lucruri fascinante despre munca extraordinara pe care a depus-o de-a lungul vietii. Aici fac o paranteza si spun ca Ion Bobocel este veteranul proprietarilor de aeronave particulare (avion Baby-Praga cu 60 c.p., in 1947, echivalentul ULM de azi), cu brevet de pilot turism aerian. Este Maestru Emerit al Sportului Aviatic, cel care in 1968 a infiintat Federatia Romana de Modelism (aeromodelism, rachetomodelism, navomodelism, automodelism), ulterior cuprinzand si...kartingul, si asta nu e tot. Tot pe agenda realizarilor se afla si Comisia Nationala de Constructii Aviatice de Amatori, Consiliul National de Educatie Fizica si Sport(CNEFS) - unde Georges Craioveanu, un pionier al deltaplanismului romanesc, era Antrenor Federal, coordonatorul loturilor nat ionale, de metodologie a sportului. Aeromodelist de varf al Romaniei. (...)

Ultima actualizare în Marţi, 27 Aprilie 2010 10:37
 
NR.21: Aeromodelism-Aeropower Indoor Challenge 201...
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Sebastian   
Marţi, 09 Martie 2010 05:57

Picture_006Duminica dimineata.Ma indrept cu domnul Georges Craioveanu catre comuna Chiajna la un concurs de aeromodele.Era primul concurs de aeromodele la care mergeam, sincer sa fiu pana atunci nici nu am dat prea multa importanta acestor “jucarii”…dar impins de curiozitate mi-am zis:”hai sa vad despre ce e vorba”.

Ajunsi in localitatea cu pricina, intram intr-o sala de sport imensa, si foarte bine aranjata.La o masa stateau trei barbati ce socoteau de zor.Juriul.Langa ei, aliniate ca la startul unei curse de formula 1 stateau aeromodelele.Nu mai vazusem aeromodele asa fragile si subtiri ca acestea.Am crezut la inceput, sincer, ca sunt avioane de hartie cu motor.Ulterior am aflat ca sunt speciale pentru competitiile de aeromodelism(...)
 
Nr.20: Aeromodelism - Ce trebuie sa stim despre ca...
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 15 Februarie 2010 12:05

aeromodelismInainte de toate, ai nevoie sa intelegi principiul de functionare al carburatorului si cum reglajele se pot influenta reciproc. Aproximativ 95% din aeromodelele de pe camp sunt cumva in afara reglajului optim. De unde pot sti asta? Simplu, la un moment dat, in zbor, motoarele capata sunet de “motor in 4 timpi”. Motoarele in doi timpi nu trebuie sa faca asta. Cauza este amestecul bogat care forteaza bujia, ceea ce duce la “ratarea” aprinderii in mod intermitent, generand sunetul de 4 timpi. Nu e bine!! In orice caz, exista si o latura buna a unui astfel de reglaj si anume, motoarele in doi timpi pe benzina au o marja foarte mare de reglaj (sunt tolerante) in domeniul amestecului bogat (marea lor parte) si ca urmare functioneaza bine. Se consuma doar o cantitate mai mare de benzina decat cea necesara si murdareste cu ulei putin mai mult decat in mod normal aeromodelul. De asemenea, bujia se poate ancrasa (murdari, incarca de ulei si calamina). (...)

Ultima actualizare în Joi, 11 Martie 2010 16:59
 
NR.18-19: Lumea bujiilor
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Zaharia   
Miercuri, 10 Februarie 2010 12:07

bujieSa exploram putin lumea ciudata a bujiilor. Ce le face sa functioneze si cum sa alegem corect una pentru cazul nostru particular?

Daca  motorul nostru se incapataneaza sa nu porneasca, o bujie defecta (cu filamentul intrerupt) poate fi o prima cauza si ca urmare aceasta ar fi prima verificare care trebuie facuta (iar daca e necesar, bujia sa fie inlocuita). Bineinteles ca un dispozitiv de alimentat bujia (sursa), in cazul in care nu este incarcat, poate de asemenea sa reprezinte un motiv serios pentru care motorul nu porneste (bujia nu se incalzeste suficient). Modul de a testa o bujie este de a o demonta de pe model si alimentarea acesteia cu tensiunea recomandata de producator. Daca filamentul ei se incalzeste imediat, ajungând la culoarea portocalie, atunci avem o bujie „sanatoas`”. Daca insa acesta nu se inroseste sau se inroseste doar putin, trebuie incercat si cu o alta bujie sau alt dispozitiv de alimentare cu tensiune. (...)

 
<< Început < Anterior 1 2 3 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 3

Login

Evenimente

Iulie 2010 August 2010 Septembrie 2010
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Newsletter




Sondaj

Va place noul site ?
 

Parteneri