Cel mai nou numar

Nr.25.jpg

Parteneri



Nr.25: Vatra Dornei „Aerodromul dintre brazi”
PDF Imprimare Email
Scris de Anisoara Cobuz   
Vineri, 09 Iulie 2010 13:10

Vatra_DorneiDa, iata ca zvonurile se adeveresc: la Dorna (mai exact Dealul Floreni, langa Vatra Dornei) se deschide (de fapt, se RE-deschide) aerodromul.

Acesta, de care stiu toti localnicii, se trezeste la viata ca un zmeu caruia i s-a batut la usa dupa ani de sapte ori cate sapte. Aerodromul, asezat la poalele Ousorului, a fost pana acum pista de carting, de biciclete si chiar loc de capatat deprinderi de conducere auto pentru tinerii locului. Dar a venit timpul sa-si indeplineasca menirea: aceea de a fi mai aproape de cer, de a primi si a trimite in inalturi pasarile mecanizate ale oamenilor. Meritul este al APPAUM si a catorva oameni entuziasti care au preluat in administrare si amenajare intreaga suprafata a aerodromului si cladirea turnului de control, la care au adaugat un hangar si facilitati de deservire a zborului. Tinta aerodromului sunteti voi, zburatorii, pentru care distantele nu conteaza prea mult si care adaugati cuvantului „turism” inca unul , cel „aerian”, dandu-i o noua valoare. Aaaa, nu sunteti zburatori, dar doriti sa fiti? Veti gasi aici o scoala de pilotaj pe motodeltaplan si avion ultrausor. Sau, poate aveti licenta de pilot dar n-aveti inca aeronava? Nici asta nu-i o problema, le puteti inchiria pe cele de aici. Orice varianta este posibila, daca exista dorinta!

 
Nr.25: Ultimul zbor al lui „Miss Lindy“
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Luni, 12 Iulie 2010 07:26

Miss_LindyAvea 10 ani cand a vazut primul aeroplan. O constructie rudimentara din lemn si panza. Al doilea aeroplan l-a vazut cu ocazia expozitiei din Toronto. Era unul din avioanele care luasera parte la primul razboi mondial si era folosit de fostii piloti militari, care prin zborurile lor constituiau punctul de atractie si eroii zilei. Amelia Earhart, care de mica copila simtea atractia aerului si care dorea mereu sa zboare, asista cu o prietena la zborurile si exhibitiile demonstratiei aeriene, urmarind cu atentie toate figurile executate sub bolta senina si albastra a cerului. Ca sa vada mai bine se apropiasera ceva mai mult de campul de zbor. La un moment dat, unul din avioane venea intr-un picaj pronuntat spre ele. Prietena Ameliei fugi speriata, ea insa ramase nemiscata privind avionul ce pica spre ea. Despre ceea ce a simtit in acele momente spunea mai tarziu : „Parca simt si acum senzatia aceea infioratoare de frumusete si frica care m-a cuprins in timp ce priveam picajul urmat de redresarea avionului deasupra mea. Degeaba imi spunea ratiunea ca daca ar avea ceva avionul sau ar fi facut pilotul o greseala s-ar fi terminat odata cu ei si cu mine. Nu intelegeam atunci inca limbajul lui, cred insa ca, trecand vertiginos deasupra mea, micul avion rosu mi-a soptit ceva mie”. De atunci dragostea ei pentru zbor si pentru masinile de zburat a crescut mereu, devenind o adevarata pasiune. Mama ei, vazand cat tanjeste dupa zbor, a ajutat-o sa faca scoala de pilotaj si sa aiba avionul ei. Acest avion era cumparat de ocazie, dar ea a fost fericita ca l-a putut obtine. (...)

 
Nr.25: Traiasca Vlaicu ! Si sus! Tot mai sus!!!
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Sebastian   
Luni, 12 Iulie 2010 07:35

Aurel_Vlaicu2010… Pentru Romania este un an de criza….asta stim cu totii dar…mai e ceva. Se fac 100 de ani de la primul zbor al lui Aurel Vlaicu. Un motiv sa uitam de criza economica si sa ne mandrim de faptul ca suntem romani.

Aurel Vlaicu s-a nascut la 19 noiembrie 1882 in satul Bintinti (jud. Hunedoara) si a murit la 13 septembrie 1913 langa Ploiesti in timp ce incerca sa treaca in zbor cu avionul sau Vlaicu II. Si-a facut studiile liceale in Orastie iar bacalaureatul l-a luat la Sibiu (1902). A urmat apoi cursurile Politehnicii din Munchen a carui diplomat este din 1907. Dupa ce a fost inginer la uzinele Opel din Russelheim se intoarce in 1908 in tara si incepe construirea primului sau avion. Avion, foarte bine construit, extrem de stabil si foarte manevrabil la aceea vreme i-a permis sa castige diferite premii in confruntari internationale in compania unor alti pioneri ai aerului, precum francezul Rolland Garos. La concursul aviatic de la Aspern (iunie 1912), de langa Viena, cu Vlaicu II, castiga doua premii I la probele de aterizare la punct fix si aruncarea la tinta a unui proiectil. Dupa moartea sa, colaboratorii sai, C. Silisteanu si G. Magnani au terminat de construit avionul Vlaicu III, avion de constructie integral metalica. (...)

 
Nr.25: Sfaturi pentru o aterizare reusita
PDF Imprimare Email
Scris de Luciano Mihaita   
Vineri, 09 Iulie 2010 12:18

SfaturiIn aviatie aterizarea este, probabil, singura faza a zborului care va arata celorlalti cat de bun sau slab pilot esti atunci cand pleci de langa avion.

In zborul de instructie elevul invata ca aterizarea este poate cea mai provocatoare etapa a unui zbor. O aterizare buna incepe cu o panta de aterizare bine executata. Daca panta de aterizare este bine stabilizata si controlata sansele ca aterizarea sa fie reusita cresc semnificativ. Dar daca panta de aterizare nu este tocmai bine controlata atunci pregateste-te pentru o aterizare mai zdruncinata. (...)

Ultima actualizare în Vineri, 09 Iulie 2010 12:23
 
Nr.25: Servicii proaste si scumpe – partea I
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Mirica   
Vineri, 09 Iulie 2010 12:39

servicii_proastePentru majoritatea dintre noi (sa spunem cu exceptia pilotilor de elicoptere) aviatia incepe si se termina la un aeroport sau aerodrom. Pentru mult mai multi, aviatia se termina inainte de a incepe, si anume tot pe un aeroport din Romania.

Motivele sunt diverse, incepand cu lipsa de organizare si terminand cu tarifele exorbitante. In urma cu mai bine de un an, la rugamintea unui prieten interesat de aviatie si dornic sa inceapa scoala de pilotaj, am decis sa ii arat „pe viu” ce posibilitati iti ofera licenta PPL si avionul propriu. Un zbor la Cluj unde amicul respectiv avea oricum ceva treburi de rezolvat urma sa demonstreze beneficiile aviatiei generale si placerea zborului. Precizez de la bun inceput ca deplasarea a avut loc cu avionul meu, un Cirrus SR20 cu MTOW 1480 kg. Inceputul a fost promitator pentru ca un camp de presiune inalta domina partea aceasta a Europei asa ca am ajuns la Baneasa pe la 8 dimineata intr-o frumoasa dimineata de septembrie. Aici a inceput procedura obisnuita: urca la etajul unu, la Briefing si Meteo. Bineinteles ca aceste doua birouri (care ar trebui sa fie accesibile echipajelor) sunt in zona de securitate, unde nu au acces decat persoanele posesoare de legitimatie. Echipajele straine sunt nevoite sa apeleze la serviciile firmelor de handling, un motiv suficient pentru a mai incasa niste bani. Eu ma numar printre fericitii posesori de legitimatie, operand de mai bine de 8 ani pe Baneasa. Plan de zbor, meteo, informarea de ruta, telefonul catre agentul de handling care apare in cateva minute. (...)

 
Nr.25: Reteta unui bors de peste editia 2010
PDF Imprimare Email
Scris de Radu Sebastian   
Vineri, 09 Iulie 2010 10:29

Bors_de_pesteLa granita dintre Braila si Galati puteti gasi un loc feeric, ce apartine parca basmelor: este locul in care, in fiecare an, pestii viseaza sa…zboare. Doar viseaza, caci se transforma rapid intr-un bors de peste delicios. Anul acesta, in ultimul weekend al primaverii, in locul mai sus mentionat, s-a desfasurat „Bors de peste” - editia 2010. Cu participarea multor piloti, din toate categoriile: avion ultrausor, paramotor, motodeltaplan, elicopter, aeromodelism, borsul de peste 2010 a fost, pe scurt, un eveniment…apetisant. Publicul a venit sa vada demonstratiile pilotilor, iar cei curajosi si-au indeplinit visul de a zbura. Seara s-a lasat cu foc de tabara, gratar si, cum altfel, nelipsitul bors de peste. Cum o imagine face cat o mie de cuvinte… aveti in continuare intreaga compunere. (...)

Ultima actualizare în Vineri, 09 Iulie 2010 10:35
 
Nr.25: Misiunea Mont Blanc
PDF Imprimare Email
Scris de Sorin Stan   
Vineri, 09 Iulie 2010 13:57

Mont_BlancIn vizitele la Aeroclubul Saint Etienne, dupa zbor, la „un pahar de vorba”, se povestea, destul de des, despre zborurile in Alpi, zboruri montane, despre pilotii montani si despre Mont Blanc.

Piere Dosso, prietenul meu din St Just St Rambert, a facut de mai multe ori rezervarea avionului Robin DR-400, F-GKQI, cu motor de 180 CP, pentru „tour de Mont Blanc”. De fiecare data, situatia meteorologica nu a fost favorabila pentru un astfel de zbor. Pentru a efectua turul Mont Blanc, aveam nevoie de o zi cu cer senin, vant calm, in special in zona Mont Blanc. Ne‑am propus sa incerca din nou dupa mitingul La Ferte Alais si am cumparat biletele de avion Tarom pe ruta: Bucuresti – Paris, cu retur Lyon – Bucuresti. La miting vremea fost superba anul acesta, 22-23 mai, dar in saptamana rezervata pentru „misiunea Mont Blanc”, meteo nu a mai fost cu noi. Pentru 29 mai 2010, se parea ca ziua va fi „acceptabila”, ne-a fost indicata de meteorologii de la aeroport. Am decis sa plecam in raid, pe 29 mai, iar daca meteo va fi nepotrivit, sa ne multumim cu un zbor in zona. Cu „noaptea in cap”, ne-am dus la aeroportul Andrezieux Boutheon, am deschis hangarul si l-am scos pe „Quebec-India” (F-GKQI) si l-am dus la alimentare. Era ora 7, la aerodrom nu era nimeni. Spre E-NE cerul era senin, dar din W-NW avansa un plafon compact de nori. Am verificat din nou buletinul meteo, situatia meteo era mai nefavorabila decat cea anuntata seara. In timp foarte scurt plafonul de nori a avansat spre Est si ne-a taiat tot avantul. Am decis sa plecam cu masina spre Chamonix, cca 300 km. (...)

 
Nr.25: Lectia tehnica – Compasul
PDF Imprimare Email
Scris de Administrator   
Vineri, 09 Iulie 2010 12:46

Lectia_tehnicaCompasul este instrumentul principal de navigatie aflat la bordul aeronavelor utilizat pentru materializarea directiei de referinta N-S si pentru determinarea directiilor in aer, drumul aeronavei si revelmentele la obiectivele de pe sol.

Exista mai multe feluri de compasuri: compas magnetic (functioneaza bazandu-si orientarea in spatiu pe influent a campului magnetic terestru, directiile compas fiind convertite in directii adevarate pentru a putea fi utilizate prin aplicarea unei corectii care tine seama de declinatia magnetica (unghiul format de directia N geografic si N magnetic terestru) si deviatie (unghiul format intre directia N magnetic terestru si directia N indicata de compas); compas cu inductie magnetica (este utilizat in situatii cand acul magnetic oscileaza, ingreunand mentinerea corecta a directiei de zbor, receptoarele de inductie care determina directia campului magnetic terestru prin crearea unei forte electromagnetice intr-o infasurare mobila sau fixa; exista compas cu inductie cu curent continuu, compas cu inductie cu curent alternativ, compas cu inductie cu sistem de urmarire fara piese rotative); compas giroscopic (functioneaza pe principiul inertiei si precesiei, imbinand energia mecanica cu cea electrica). (...)

 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 17

Login

Evenimente

Iulie 2010 August 2010 Septembrie 2010
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Newsletter




Sondaj

Va place noul site ?
 

Parteneri