GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Renegade Light Sport scoate un motor Lycoming de acrobatie certificat pentru aeronave din categoria Light Sport Aircraft! | Vezi cum arata si cat va costa AEIO 233

[ 3 ] 19 decembrie 2011 |

Anul trecut cei de la Hansen Air Group au atras atentia celor din industria aviatica Light -Sport dar si a celor din lumea acrobatiei, anuntand ca vor modifica un avion din categoria celor de “agrement” pentru acrobatie. Si aici ne referim la motorul aparatului de zbor, care prin simpla sa constructie nu permite manevrele cu multe sau putine g-uri.

Proiectul a inceput prin achizitionarea unui biplan de doua locuri din Germania, mai exact un FK Comet. Apoi, s-a luat legatura cu cei de la Lycoming, pentru a se incepe modificarea unui motor in ce va fi AEIO 233. Inginerii au ales Lycoming si nu Rotax din considerentul ca multi piloti Engine 500x333 Renegade Light Sport scoate un motor Lycoming de acrobatie certificat pentru aeronave din categoria Light Sport Aircraft!  | Vezi cum arata si cat va costa AEIO 233nu sunt obisnuiti sa zboare pe Rotax sau nu le place. “Rotaxul este ca o veverita indopata cu steroizi”, a marturisit Doc Bailey, cel care a venit cu ideea de a realiza noul motor.

Acesta nu a exclus insa si fanii Rotax, caci vor exista doua versiuni ale lui AEIO 233: una de acrobatie si una mai linistita, asemanatoare cu motorul austriac.

Motorul acrobatic va fi pe injectie, iar ungerea se va face printr-un sistem gravitational dublat. Pe scurt, va permite zborul pe spate, fara ca alimentarea cu ulei sau benzina sa se intrerupa. Conform celor care il modifica, va suporta +9 / -3 G!.

In momentul de fata se testeaza o elice care sa potriveasca acestei motorizari.

Pretul lui AEIO 233 va fi de 135.000 $.

Ce inseamna un Light Sport Aircraft?

Aeronavele din categoria LSA au intre 550 si 650 de kg (masa inainte de decolare), fiind un pic mai grele decat un ultralight. Si acestea insa, in mare parte sunt ridicate in aer de motoare Rotax, asemeni avionelor ULM.

Tag-uri: , , , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Pilot Magazin, Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (3)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Vlad Codreanu spune:

    ¨Pretul lui AEIO 233 va fi de 135.000 $¨.

    Mi se pare enorm. In conditiile in care un Rotax este de 10 ori mai ieftin, iar kitul de acrobatie pentru Rotax este 5500 dolari.

    Nu cumva este o greseala?

  2. Sebi spune:

    Nu este nici o greseala…unde era anuntata aceasta stire acesta era pretul

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement