Subscribe via RSS Feed
Image and video hosting by TinyPic

Pe cerul unei zile de vară

[ 0 ] 7 august 2011

de George Badina;

Nici măcar nu ştiu cum a început. Erau pe cer şi zburau lin către orizont, cu un sunet hipnotizant. De aici cred că a început. De pe cerul bunicilor.

Cred că a trecut mult timp de tresărire la fiecare zgomot ce semăna a turbină şi căutări pe cer după un avion. Frustrare când îl auzeam şi nu îl puteam vedea. Când mă urcam pe casă sau pe o scară, mă simţeam mai aproape de cer. Aruncam corcoduşe în aer doar să le văd zburând. Câteodată îmi imaginam că sensul gravitaţiei se schimbă şi scap o cană în cer – sau picam chiar eu şi mă pierdeam acolo.

Mergi un pic mai departe. Mă găseşti desenând sigla unei companii aeriene, pe tuburi de fântână – îmi plăcea nuanţa ei albastră – sau prin vie, în aşteptarea următoarei aeronave în drum spre undeva. Când erau la altitudine mai joasă, emoţiile erau altele. Pf! Se vedeau cu 2 cm mai mari pe cer dar pentru mine era ceva special. Şi avioanele mai mici aratau fascinant în razele soarelui la apus.

În scurt timp am început să simt o forţă ca o sfoară ce pornea din inimă şi mă trăgea acolo. Îmi doream să zbor. Visam în fiecare zi şi aşteptam discret să treacă avioane pe cer. În sinea mea, ştiam că cei care lucrează în domeniul aviaţiei au ceva special.

După mai mulţi ani în care nu s-a întâmplat să zbor, mi-am spus că acel zbor la care visez va avea loc undeva într-un viitor oarecum îndepărtat, când îmi voi putea permite un bilet de avion. Din acest moment ştiam că nu o să se întâmple mâine. Mi-am ridicat în continuare privirea către cer, dar nu cu emoţia lăuntrică a zborului ce se va întâmpla în curând. Timpul a trecut şi am ajuns în prezent, pe aerodromul de la Şirna, la evenimentul de socializare.

Nici când am sosit aici, nu mă aşteptam să zbor. Sebastian mi-a spus încă din prima zi de colaborare: “Nu se poate! Trebuie să zbori!”.

Apoi, când toată lumea terminase de luat masa…

“George! Hai la zbor!” a strigat Sebastian lângă mine, luându-mă prin surprindere. Şi uite aşa am ajuns eu în girocopter, cu Laszlo Kiss la manşă. A accelerat şi în următoarele clipe eram în aer. Pentru prima dată. Cu cât girocopterul lua altitudine, cu atât era mai frumoasă senzaţia. Era o experienţă imposibil de prezentat. Fericiţi sunt cei ce călătoresc pe calea aerului!

Totul mi se părea natural. Eram concentrat pe experienţă, învăţam cum să ţin capul la viraje şi în ce direcţie să mă uit mai întâi, toate în acelaşi timp – să nu mai spun că pentru câteva momente am tras cu ochiul să văd pe ce butoane apasă Lazlo -.

Acolo sus eşti departe de lucrurile pe care le cunoşti şi care te-au înconjurat. Eşti doar tu, în aer. Doar tu şi avionul care răspunde la comenzile tale şi astfel devine o parte din tine, o extensie a trupului tău. Vii dintr-o lume mică, cu câteva locuri şi câţiva oameni, dar de sus vezi întregul ansamblu şi îţi dai seama că lumea ta e mai frumoasă decât credeai. Planezi prin aer către o destinaţie, apoi revii tot la acea lume mică – la aceleaşi locuri, la aceiaşi oameni, ca printr-un ritual. Dar după ce ai aterizat, parcă ei sunt altfel. Îi percepi uşor diferit. E un sentiment inexplicabil ce poate trece neobservat. Cu siguranţă nici tu nu mai eşti acelaşi.

Am aterizat mai lin decât mă aşteptam. I-am mulţumit lui Laszlo, pentru zbor şi m-am îndreptat drept înspre Sebastian. „Ți-a plăcut?” Pentru el, visele păreau a fi un alt zbor…

Când eram acolo sus, am simţit că la aerodrom e o lume mai bună şi un sentiment de apreciere faţă de cei ce au făcut totul posibil. Nu ne cunoşteam bine, dar ei m-au primit cu entuziasm în aer, fără să ceară nimic în schimb.

Participând la mitinguri aeriene mi-a rămas în inimă zâmbetul oamenilor. Mă uit la cei ce au aterizat recent. Vin din cer cu un zâmbet aparte pe care nu îl vezi în alte situaţii. Oamenii prezenţi la mitinguri aeriene nu au un zâmbet de „la distracţie”, ci unul venit din suflet, un zâmbet pur, de încântare. La Otopeni Air Show până şi angajaţii aeroportului priveau spectacolul, oameni de toate vârstele… sute de oameni au venit. La Şirna m-a impresionat încă un moment special: un pilot care avea zeci de ani de experienţă zâmbea la fel de încântat, ca mine la primul zbor.

Zâmbetul oamenilor, spiritul zborului şi pasiunea în stare pură – acestea mi-au atins cel mai mult sufletul.

Zborul nu poate fi descris în cuvinte. El trebuie visat şi trăit pentru a fi simţit pe deplin. Nu e doar o experienţă frumoasă, e mai mult decât atât. E o experienţă memorabilă de fiecare dată, o experienţă de viaţă ce te marchează.

Micul meu vis s-a îndeplinit mult mai frumos decât el însuşi. Nesperat. Nu voi uita acea zi frumoasă de vară în care Sebastian şi Laszlo mi-au oferit primul zbor. Voi retrăi toate aceste sentimente la fiecare zbor şi în acest fel voi zbura întotdeauna pentru prima dată.

Gulash, avioane si socializare. Un eveniment de succes marca Pilot Magazin si APPAUM!

[ 0 ] 25 iulie 2011

De cate ori nu ati fost la un miting aerian, ca spectatori si nu ati putut sa va apropiati prea mult de avioane, desi v-ati fi dorit enorm acest lucru?

Raspunsul vi-l dau tot eu…de foarte multe ori!

Tocmai in ideea de a apropia publicul de aviatie, aeronave si piloti, Pilot Magazin si APPAUM (Asociatia Pilotilor si Proprietarilor de Aeronave Ultrausoare Motorizate din Romania) s-au gandit sa organizeze un eveniment de socializare, la iarba verde, gulash la ceaun si zbor intre oamenii carora le face placere sa petreaca timpul liber la picnic si piloti.

Data la care a fost evenimentul: 23 iulie 2011.

 

Dupa cateva zile de pregatiri intense, in dimineata zilei de sambata ajungem la aerodrom. Comitetul de primire: Deja numeros!

Albert Malaxa, Dragos Gheorghe si Dragos Calinescu sosisera in zbor cu motodeltaplanele…deja! Sa fie vorba de placerea zborului matinal, cand atmosfera este linistita…sau de nerabdarea de a servi gulashul nostru la ceaun? Cred ca ambele:)

In timp ce follow me car-ul nostru gonea pe soselele patriei, pentru a aduce oamenii la aerodrom, “Aeroportul International Tariceni” incepuse sa aglomereze.

Controlorul de zbor Eugen Botezatu, caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru maiestria de care a dat dovada in coordonarea aeronavelor aproba aterizarea prietenilor nostrii de la Ramnicu Sarat, in vreme ce presa venita la eveniment gusta din placerea zborului cu motodeltaplanul (acum a venit randul lui Dragos Gheorghe si Albert Malaxa, sa le multumesc pentru zborurile efectuate cu reprezentantii mass-media).

Spre pranz au venit si mult asteptatii Nicolae Mihaita si Laszlo Kiss, in zbor cu avionul, de la o partida de pescuit despre care veti citi in curand in paginile noastre virtuale.

Imediat dupa ei, 12 biciclisti, echipati ca de competitie au parcat “pedalierele” langa hangarul nostru. Acestia au venit tocmai din Bucuresti, de unde au facut circa 4 ore pe drum, pentru a petrece o zi la iarba verde, in atmosfera aviatica.

Atractia zilei – girocopterul a fost imediat scos din hangar si aliniat pentru decolare.

Dupa pranz, cand gulash-ul fusese pus pe foc au aparut cei de la John Balon Sky Team care au oferit, gratuit posibilitatea vizitatorilor de a experimenta “5 minute in balon”.

Cand gulash-ul era pe sfarsite, s-a aliniat pentru aterizare…in parcarea aerodromului (cu masina personala, sotia si catelul Bobby) si maestrul Georges Craioveanu, care a pregatit numeroase momente aeromodelistice spectatorilor, aratandu-le cat de frumos (si dificil totodata) este zborul radio-comandat.

Cel mai amuzant moment al zilei a fost cand 20 de persoane au concurat, intr-o proba a “scaunelor muzicale”, pentru a castiga 2 zboruri oferite gratuit cu oricare dintre aeronavele prezente.

Fundalul muzical al acestei minunate intalniri “piloti – pasionati” a fost asigurat de formatia “Isolier Band“, care au cantat live, spre incantarea oamenilor aflati in jurul lor, pe iarba.

Acum va las sa vedeti, in imagini, ce ati pierdut daca nu ati fost la “Evenimentul de socializare” de la Aerodromul Sirna:

sistem nou de franare pentru atv-uri

un maestru al planorismului si al zborului povestind jurnalistilor prezenti una’ alta’ despre zbor

din Bucuresti pana la Sirna…pe biciclete. Bravo baieti! Aaa, va ia 4 ore drumul, daca aveti chef sa incercati si voi

din ciclul: “Eu cand ma fac mare ma fac aviator!”

pregatiri de gulash

cea mai faina trupa de live pe care am ascultat-o pana acum! “Isolier Band”.

George Badina inainte de primul zbor din viata sa!

“Scaunele muzicale”. Invingatori si invinsi…

domnul Craioveanu…pregatind o surpriza publicului!

una dintre castigatoarele tombolei noastre

…”si-alta data…o s-o facem si mai lata!”

Multumim tuturor celor prezenti. Speram ca v-ati simtit bine si ca am reusit sa va molipsim cu “microbul zborului”. Va mai asteptam si la evenimentele urmatoare!

Pilotul care a scapat din accidentul aviatic de langa Sirna, in afara oricarui pericol

[ 0 ] 12 iulie 2011

Victor Huci, pilotul care a scapat din accidentul aviatic de astazi, in care o aeronava ultrausoara “Rambo” s-a prabusit in apropierea aerodromului Sirna este in afara oricarui pericol. El a reusit sa iasa din aeronava arzanda, fiind gasit la 5 metri de ea de catre echipele de interventie.

foto: Bogdan Enachi

Fostul pilot militar Victor Huci, copilotul aeronavei YR-5312 este in acest moment in operatie, la Spitalul Floreasca din Bucuresti, pentru a i se reface mandibula rupta. El are si arsuri pe 30% din suprafata corpului, fiind in afara oricarui pericol.

Celalalt pilot, Mircea Toader, nu a reusit sa salveze, el fiind gasit carbonizat, in avion. Toader Mircea era este aviator de aproape 40 de ani şi a zburat pe o mulţime de aparate. Avea la activ „crearea” a peste 100 de piloţi.

Aeronava de mici dimensiuni aparținea unei fabrici private de avioane din Prahova, Icarus Foundation. Modelul, un avion ultrauşor tip Rambo, avea înmatricularea YR-5312.
Din primele informaţii, avionului i s-ar fi oprit motorul imediat după decolare și pilotul a efectuat o manevră aparent greșită care a dus la prăbușirea aparatului.

Între piloţii avionului prăbuşit şi administratorii aerodromului privat Şirna, din Tăriceni, nu există nici o legătură, aparatul realizând un zbor de test în zonă în momentul producerii accidentului.

Contrabanda de tigari cu motodeltaplanul, o moda?

[ 0 ] 23 iunie 2011

Contrabanda cu tigari pe calea aerului se transforma incet-incet intr-o moda. Doi barbati au fost prinsi la frontiera cu Romania fix cand incarcau 2.500 de pachete de tigari intr-un deltaplan. Problema nu este aceasta, ci ca, noi zburatorii de ulm vom fi luati in vizor si priviti ca niste traficanti…

Au incercat sa fuga cand au dat cu ochii de graniceri, dar au fost prinsi si arestati imediat.

Ca sa nu atraga atentia, contrabandistii au transportat deltaplanul cu o remorca pana in apropiere de granita. Cand au fost prinsi se aflau la trei kilometri de frontiera, langa satul Taxobeni, ocupati cu incarcarea pachetelor de tigari.

Granicerii intrasera la banuieli dupa ce au observat ca un aparat de zbor survola zona de frontiera pe timp de noapte.

Cei doi barbati, originari din Chisinau, au efectuat zboruri de proba timp de doua zile. Unul dintre ei a facut si cursuri de pilotaj special pentru aceasta misiune.

In urma cu fix o luna, un barbat si-a pierdut viata dupa ce moto-deltaplanul in care se afla s-a prabusit pe un camp de langa Galati. La fata locului au fost gasite zeci de pachete de tigari moldovenesti, conform stirileprotv.ro

 

 

Ajuta la promovarea si dezvoltarea aviatiei ultrausoare din Romania!

[ 0 ] 23 iunie 2011

Principalul nostru scop in acest moment este de a arata cat mai multor persoane nevoiase, copiilor orfani, sau elevilor cu rezultate excelente la invatatura cat de frumos este sa zbori.

Dorim sa ii ridicam in al noualea cer pe cei pentru care soarta a fost crunta, sau pe cei care merita acest lucru, aici referindu-ma la elevii cu rezultate exceptionale la invatatura, care ne reprezinta la diverse concursuri si olimpiade, aducand un calificativ pozitiv Romaniei!

Sustine si tu initiativa noastra, donand in contul nostru RO98RNCB0672113141860001 deschis la BCR. Orice suma de bani, fie ea cat de mica, ne va ajuta sa ne indeplinim ce ne-am propus.


Odata ce ati donat, nu uitati sa ne trimiteti si un MESAJ, pentru a lua la cunostinta acest lucru si a va publica pe o pagina viitoare a comunitatii noastre, dedicata sustinatorilor APPAUM.

 

 

Hai la cel mai tare eveniment de socializare al acestei veri!

[ 0 ] 20 iunie 2011

Pe 23 iulie socializarea se muta la aerodromul Sirna!

Pentru ca am ajuns la un numar substantial de vizitatori si pentru ca suntem tot mai cunoscuti datorita voua, cititorilor nostri…ne-am gandit sa va chemam la aerodrom, sa ne cunoastem si sa petrecem o zi printre avioane. Stim ca va plac!

Asadar, va asteptam cu mic cu mare in data de 23 iulie incepand cu ora 11 sa stam de vorba, sa facem poze, sa jucam ping-pong, darts, sa mancam gulash la ceaun care este din partea casei si sa zburam. Vom organiza o tombola in urma careia veti putea castiga 3 zboruri cu avionul ultrausor, motodeltaplanul sau cu singurul girocopter din tara!


foto: Bogdan Enachi

Puteti confirma prezenta la eveniment fie pe pagina de facebook a revistei Pilot Magazin, fie pe pagina de facebook dedicata evenimentului: http://www.facebook.com/event.php?eid=207998732575206

Daca va intrebati cum se ajunge la Aerodromul Sirna, va spunem tot noi:

Coordonatele GPS: N44.47.07,58; E25.59.17,55 (centrul pistei).

Modalitate acces auto: In sensul de mers dinspre Bucuresti spre Ploiesti, pe DN1, in centrul comunei Potigrafu, se vireaza la stanga. Se merge pe drumul principal 12 km, pana in comuna Poienarii Burchii. La iesirea din aceasta comuna se vireaza la dreapta spre Sirna (exista un indicator rutier spre Sirna). Dupa 1 km, inainte de intrarea in comuna Tariceni, se poate observa Hangarul Aerofox pe dreapta.

In cazul in care va doriti sa ajungeti la aerodrom si nu aveti cu ce, microbuzul nostru va sta la dispozitie. Cu plecarea din fata Aeroportului Baneasa, el va merge la aerodrom si inapoi in Bucuresti (circa 80 km dus-intors). Biletul in “Follow-me” car-ul nostru costa 15 lei (dus-intors)! Locurile in masina sunt limitate, maxim 16.

Daca alegeti sa mergeti cu microbuzul va rugam sa ne contactati in prealabil la [email protected]