In 1992, o companie numita Scaled Composites a construit un UAV (Unmaned Air Vehicle) cu care se vroia sa se realizeze un zbor cu o durata de 48 de ore, care sa poata purta armament si sa efectueze diferite misiuni militare. Aparatul era motorizat de un Rotax de 80 de cai putere si avea o anvergura a aripilor de 20 de metri. Compania a conceput totodata si pilotul automat, insa, pentru ca UAV-ul era destul de pretios, realizatorii acestuia aveau ceva temeri privind felul in care se va comporta in aer Quiver, cum fusese numita “jucaria”.
Astfel, constructorii au venit cu ideea ca cineva sa piloteze prototipul “cateva ture”. Problema era ca, desi fusese proiectat sa ridice ceva greutate, fuselajul nu avea loc pentru incropirea unui cockpit. Desi o sa vi se para incredibil ce solutie s-a gasit, cu toate ca nu a fost una care sa tina cont de confortul curajosilor care au acceptat propunerea, Mike Melvill si Doug Shane, numiti piloti de teste, nu au avut alta varianta decat sa piloteze “calare” UAV-ul!
Shane a descris ulterior senzatia traita “la mansa” lui Quiver: “cea mai neplacuta experienta posibila”.
Daca ati avea licenta de zbor, ati avea curajul sa pilotati un avion precum cei doi?
Sursa
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
Tag-uri: adrenalina, avion, calarie, curajosi, Doug Shane, featured, Mike Melvill, quiver, Quiver...sau cum sa calaresti un avion precum un armasar, rotax, teste, uav, zbor
Categorie:: Avioane, Ultimele Stiri