GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Cele doua sex-simboluri ale WIZZ AIR in Romania | Interviu in EXCLUSIVITATE

[ 4 ] 12 martie 2012 |

Insotitoarele de bord: eroine nevazute ale aviatiei, mana dreapta a pilotilor. Pentru marea majoritate a pasagerilor sunt doar niste doamne sau domnisoare care arata bine, zambesc frumos, ii servesc cu una-alta si, uneori ii enerveaza atunci cand insista asupra folosirii centurii de siguranta sau inchiderii telefoanelor mobile. Cat se poate de gresit!  Munca acestor fete implica o raspundere la fel de mare precum cea a celor de la mansa. 

katovice 12 1024x682 Cele doua sex simboluri ale WIZZ AIR in Romania | Interviu in EXCLUSIVITATE

O cursa aeriana incepe pentru aceste “sex-simboluri ale aviatiei” cu cel putin o ora inainte de a urca in avion, odata cu sesiunea de briefing, alaturi de piloti. Dupa ce au fixat toate detaliile zborului cu acestia, stewardesele au propria sesiune de briefing unde stabilesc modurile de actiune la bord in anumite situatii. Se stabileste cine fixeaza serviciile pentru Business Class, de exemplu, sau  unde sta fiecare insotitor in avion pentru a putea acoperi orice procedura in situatii de urgenta.

Tot ele verifica si echipamentele de siguranta, extinctoarele, trusele medicale si produsele de catering. Inainte ca noi, pasagerii, sa urcam in aeronava, insotitoarele de bord fac si un Security Check, in eventualitatea in care in avion se gasesc obiecte pierdute sau suspecte. Aceasta ultima verificare se face de PATRU ori pe o cursa dus – intors.

Dupa imbarcarea pasagerilor, sefa de cabina transmite comandantului numarul de pasageri si cere permisiunea de inchidere a usilor. Abia acum ele zambesc si va ureaza “Bine ati venit la bord”.

  • Ambasadoare ale frumusetii si profesionalismului pentru  Wizz Air in Romania

Anul trecut, cam pe vremea asta, cei de la Wizz Air organizau un concurs pe pagina lor de Facebook. Transportatorul era  în căutarea celor mai eleganţi şi profesionişti însoţitori de zbor pentru a deveni imaginea companiei pentru anul 2011. Toţi pasagerii şi fanii Wizz s-au putut  alătura juriului pentru a alege câştigătorii.

 Preselecţia candidaţilor a fost realizată de experţi din fashion şi din industria aeriană, dar si de catre utilizatorii de internet. Acestia au selectat cei 14 însoţitori de zbor care au fost imaginea companiei in 2011 (câte 2 persoane pentru fiecare ţară cu baze Wizz Air: Polonia, România, Ungaria, Bulgaria, Ucraina, Cehia, Serbia).

“Ambasadoarele” din Romania au fost Ana Maria Vaduva si Liana Sarmasan .

Ne-am gandit, cu ocazia Zilei Femeii, desi deja trecuta, sa va facem cunostiinta cu cele doua stewardese, sa aflam ce inseamna pentru ele aceasta meserie, cum au ajuns sa imbrace camasile roz ale Wizz Air, dar si ce fac atunci cand nu sunt printre nori.

  • Ana Maria Vaduva are 28 de ani si zboara ca insotitoare de bord de mai bine de 2.500 ore.IMG 0163 199x300 Cele doua sex simboluri ale WIZZ AIR in Romania | Interviu in EXCLUSIVITATE

Pilot Magazin: Cum ai decis să urmezi această cariera ?

Ana Maria: La inceput nu ştiam exact ce înseamnă industria aeriană, dar pentru că sunt o persoană vibrantă, îmi place să comunic cu oamenii şi nu mă sperii uşor de situaţii dificile şi bineînţeles îmi place să zbor, mi-am dat seama ca aceasta meserie mi se potriveste.

 Pilot Magazin: Cum ai ajuns să lucrezi pentru Wizz?

Ana Maria: După ce am terminat facultatea, îmi doream să acumulez experienţă în turism într-o altă ţară, dar cum era un drum lung de parcurs, m-am gândit între timp să caut un alt job. O prietenă mi-a spus despre Wizz Air şi am aplicat. Mi-au raspuns că interviul este în două zile. Şi pentru că aveam alte planuri m-am dus relaxată, a fost chiar mai distractiv şi o experienţă plăcută. Interviul a durat două zile şi am mers până la capăt. Am fost foarte fericită, pentru că s-au prezentat sute de persoane din care au ales doar zece.

 Pilot Magazin: De când lucrezi pentru aceasta companie?

Ana Maria: Lucrez la Wizz Air de 3 ani şi îmi place fiecare secundă petrecută aici.

Pilot Magazin: Care a fost cel mai amuzant moment din cariera ta?

Ana Maria: Sunt o mulţime de momente amuzante. Ca să dau un exemplu, in timpul unei curse am fost întrebată de un pasager când o să decolăm şi de ce stăm la sol, desi eram demult in aer. Altă dată, cineva mă întreba unde e zona de fumat, în condiţiile în care în avion este un semn mare cu « fumatul interzis » şi se fac şi o mulţime de anunţuri referitoare la acest lucru.

Pilot Magazin: Care a fost cel mai dificil moment din carieră?

Ana Maria: Cred că cele mai dificile momente sunt acelea când încercăm să le explicăm pasagerilor lucrurile neobişnuite din aviaţie într-o asemenea manieră încât să nu intre în panică sau să se enerveze. Şi să îi facem să înţeleagă în acelaşi timp că siguranţa lor este mai presus de orice.

Pilot Magazin: Ai avut vreodată de gând să renunţi?

Ana Maria: Ca în orice domeniu, există şi momente dificile, dar dacă aş fi renunţat nu aş mai fi avut oportunitatea de a raspunde la aceste întrebări.

 Pilot Magazin: Care este cea mai mare relizare a ta in acest domeniu?

Ana Maria: Să fii însoţitoare de zbor nu este o carieră obişnuită şi te determină să-ţi depăşeşti limitele în fiecare zi.

 Pilot Magazin: Ce faci in timpul liber, atunci cand nu esti printre nori?

Ana Maria: Am multe hobby-uri şi am să împărtăşesc unul cu voi. Când sunt obosită sau am foarte multe pe cap, îmi place să gătesc. Şi pentru că îmi place să încerc reţete noi, deosebite, nu gătesc feluri de mâncare obişnuite.

Una dintre reţetele mele preferate esteBoeuf Stroganoff”, un mix de arome şi savoruri. Timpul de preparare este foarte scurt, 30 de minute.

Aveţi nevoie de:

-         600 g piept de vită/pui

-         100 g de ceapă

-         2 linguri de zeamă de lămâie

-         2 castraveţi muraţi

- 250 g de ciuperci champignon

-         50 g de unt

-         200 g de smântănă proaspătă

-         2 linguri de muştar iute

-         Sare şi piper negru

Carnea se taie în fâşii subţiri. Ceapa este tăiată în inele. Tăiaţi ciupercile şi stropiţi-le cu sucul de lămâie. Într-o tigaie adăugaţi untul în care prăjiţi carnea pentru câteva minute. Odată carnea pusă într-o farfurie presăraţi peste piper şi sare. Prăjiţi ceapa, peste care puneţi ciupercile, lăsându-le pe toate pe foc, pentru 5 minute. Amestecaţi smântâna cu muştarul şi adăugaţi-le în tigaie. Peste care adăugaţi castraveţii şi carnea, asezonaţi dacă este nevoie cu sare şi piper.

Bon appétit!

Pilot Magazin: Ai un mesaj/sfat  pentru cititorii nostri sau pentru fetele care vor sa va calce pe urme?

Ana Maria: Karma ne împinge pe fiecare din noi pe direcţia potrivită, aceasta e părerea mea; tot ce trebuie să facem este să fim cu mintea deschisă să acceptăm provocările şi să ne urmăm visurile.

„Fii pregătit/ă pentru situaţii neobişnuite!”

  • Sarmasan Liana are 27 de ani si zboara ca insotitoare de bord de 1.500 de ore incoace.

Pilot Magazin: Cum te-ai decis să urmezi această cariera ?Liana Sarmasan Ambasadoare Wizz Air 200x300 Cele doua sex simboluri ale WIZZ AIR in Romania | Interviu in EXCLUSIVITATE

Liana: A fost visul meu din copilărie. Crescând, mi-am dat seama că acest vis poate deveni realitate dacă îmi doresc cu adevărat.

Pilot Magazin: Cum ai ajuns să lucrezi pentru  Wizz?

Liana: Am aflat de ziua de recrutare de la o prietenă care deja lucra la in companie şi ştia că îmi doream să devin însoţitoare de  bord. Am trimis CV-ul pe site-ul companiei aeriene şi am aşteptat….şi am aşteptat… când într-o zi am primit un e-mail in care mi se spunea ca sunt asteptata să merg la interviu. Am îndeplint toate cerinţele şi iată-mă aici

 Pilot Magazin: De când lucrezi in cadrul acestei companii?

Liana: Din mai 2010.

Pilot Magazin: Care a fost cel mai amuzant moment din cariera ta?

Liana: Când un pasager m-a întrebat dacă am ajuns la ultima staţie . I-am explicat că este un avion nu un autobuz. Şi-a cerut scuze spunându-mi că era obişnuit să mearga în Spania cu autocarul, nu cu avionul.

Pilot Magazin: Care a fost cel mai dificil moment din carieră?

Liana: Ca parte din aviaţie, ne confruntăm cu întârzieri, cea mai mare parte din ele aflate în afara controlului companiei. Momente delicate pot fi acelea când trebuie să anunţăm pasagerii că un zbor a fost anulat, după ce am petrecut 3 ore cu ei în avion. Vă puteţi imagina reacţia lor. Dar, cu diplomaţie am rezolvat toate situaţiile intalnite.

Pilot Magazin: Ai avut vreodată de gând să renunţi?

Liana: Nu, niciodată.

 Pilot Magazin: Care este cea mai mare relizare a ta in acest domeniu?

Liana: Cu siguranta faptul că am devenit Ambasadoare Wizz Air.

 Pilot Magazin: Ce faci in timpul liber, atunci cand nu esti printre nori?

Liana: Marea mea pasiune este dansul. De mică, mama mă ducea la cursuri de balet, iar când am crescut am urmat cursuri de dans de societate. Acum câţiva ani am dansat în show-ul  “SURPRIZE-SURPRIZE”.

Dar, bineînteles,  marea dragoste este zborul. Nimic nu se compară cu sentimentul avut atunci când eşti sus în aer.

Pilot Magazin: Ai un mesaj/sfat  pentru cititorii nostri sau pentru fetele care vor sa va calce pe urme?

Liana: În primul rând trebuie să fii foarte sigur/ă că-ţi doreşti acest job, pentru că ai foarte multe responsabilităţi, nu doar să serveşti pasagerii şi să faci demonstraţii. Este foarte important să fii determinat/ă şi focusat/ă încât să accepţi orice oportunitate îţi oferă viaţa.  

Acum ca v-am facut cunostiinta cu ele, nu va doresc decat sa le cunoasteti si live, la bordul vreunei curse Wizz Air. Eu am terminat cu vorbaraia, am fugit in bucatarie sa experimentez reteta sugerata de Ana Maria. Promit ca va spun cum a iesityahoo smiley Cele doua sex simboluri ale WIZZ AIR in Romania | Interviu in EXCLUSIVITATE

 

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, People, Pilot Magazin



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (4)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Sebi spune:

    Mi-a iesit reteta. DELICIOS

  2. D-TRU spune:

    ” Munca acestor fete implica o raspundere la fel de mare precum cea a celor de la mansa “.

    Tot respectul pt. aceste admirabile fete si profesioniste.Pt. modul cum isi indeplinesc atributiunile la bord.. Dar, cred ca ar fi bine sa fie sa nu fie denaturata totusi, importanta si responsabilitatea fiecaruia la bordul aeronavei. A pune egal intre cele doua profesii, mi se pare o necunoastere a ceea ce se intampla intr-un avion, cine si cum il zboara.

  3. eu spune:

    Este o gluma nu ? Insotitor de zbor = chelner in zbor. Cine a aplicat pentru acest post e pe motivul salariului care este mai mare decat la sol. De multe ori intrebi o insotitoare de zbor “dc te-ai angajat ca stewardesa ? ” R: ” Pentru ca imi place sa calatoresc” . :) Calatoria se tine in zbor,ele servesc maxim 30 min intr`un zbor de 3 ore ,iar restul timpului il stau in spate sau in fata la povesti.Cat despre calatorie ,mai mult decat aeroport nu vede nici un insotitor de zbor Low cost care este point to point, merge si revine .

  4. Laura spune:

    Pentru Eu : Este foarte posibil ca tu sa nu faci parte din cercul acesta numai Aviatie. Nu esti in nici un caz numai ,,chelner pe avion ,, ,in cazul in care iti este rau ? ai o problema de sanatate stii ca insotitoarele de zbor sunt pregatite pentru astfel de situatii? si nu numai . Putem fi pompieri,doctori si da,chelneri la nevoie. Lucrez la o companie foarte mica in comparatie cu Wizz air si nu ai idee cate locuri extraordinare am vazut. Da,poate la Wizz ai ocazia de 2-3 ori intr-un an sa vezi ceva…dar ai mai multe oportunitati (ma refer la bilete mai ieftine )
    A sa ca nu mai fii invidios :P

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement