GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

La orizont: avionul electric

[ 0 ] 15 august 2011 |

The Txchnologist, revista on-line sponsorizata de GE, incheie luna aviatiei cu o saptamana dedicata calatoriilor in spatiu. Revista cuprinde si un articol indraznet (semnat de Steven Ashley) despre avionul electric – E-Plane:

Confruntata cu aproape aceleasi obligatii privind mediul care au determinat industria auto sa dezvolte masinile electrice, industria Screen shot 2011 07 23 at 10.56.05 AM 668x350 300x157 La orizont: avionul electricaviatica a inceput sa se indrepte in aceeasi directie. Intr-adevar, avioanele electrice sunt pe cale de aparitie.

In ultimul an, EADS (European Aeronautic Defense and Space Company), compania mama a Airbus, a folosit o aeronava ultra-usoara cu baterie electrica. Compania a prezentat in cadrul recentului Salon International al Aeronauticii si Spatiului (Paris Air Show) un planor cu motor hibrid in serie, precum si un concept ambitios de viitor pentru un avion de pasageri cu 50 de locuri, complet electric, dotat cu motoare cu propulsie superconductiva.

Toamna trecuta, Boeing a dat publicitatii detalii legate de proiectul finantat de NASA privind folosirea unui sistem de propulsie hibrid cu baterie electrica/turbina cu gaz pentru actionarea unei viitoare aeronave comerciale de clasa 737. Cu cateva luni inainte, la evenimentul Oshkosh din 2010, atat Cessna, cat si Sikorsky si-au anuntat intentiile de a opera anul acesta, la un moment dat, aeronave demonstrative actionate electric—un avion usor, respectiv un elicopter usor.

Trecere lenta spre propulsia electrica

Conform expertilor in aviatica, procesul de dezvoltare a tehnologiei aviatice ultra-ecologice va fi unul de durata. Progresele tehnice necesare sunt inca de ordin speculativ. Pe de alta parte, adauga acestia, inginerii aerospatiali intrevad calea spre o posibila reusita, poate chiar si etapele concrete care trebuie parcurse in acest sens.454150main boeing sugar original full 11.53.13 AM 590x763 231x300 La orizont: avionul electric

„Aeronavele din noua generatie vor fi prevazute cu tot mai multe componente electronice,” a declarat Dale Carlson, Director Executiv pentru Sisteme de Motoare Avansate in cadrul GE Aviation, dar „ultimul element care va trece la energia electrica va fi centrala electrica. Motivul este acela ca bateriile care ar putea asigura cantitatea de electricitate necesara aeronavelor comerciale de mari dimensiuni sunt foarte grele.” Capacitatea electrica a tehnologiei pentru baterii, a continuat acesta, ar trebui sa creasca „de cel putin patru ori pentru a ajunge aproape de nivelul necesar realizarii acestui lucru.” Aeronavele electrice de dimensiuni mai mari ar avea nevoie de sute de mii de cai putere.

O chestiune de timp

Conform experţilor în aviatică, procesul de dezvoltare a tehnologiei aviatice ultra-ecologice va fi unul de durată. Totuşi, inginerii aerospaţiali întrevăd calea spre o posibilă reuşită, poate chiar şi etapele concrete care trebuie parcurse în acest sens.

O problemă care ţine de timp până va fi soluţionată este aceea că bateriile care ar putea asigura cantitatea de electricitate necesară aeronavelor pentru o autonomie mai mare, sunt foarte grele. Capacitatea electrică a tehnologiei pentru baterii ar trebui sa creasca, pentru ca acestea să fie mai uşoare şi să stocheze mai multă energie.

Pana acum, cel mai rapid avion electric este CRI CRI: 283 kmh!

TECH 11 34 590x393 La orizont: avionul electric

Incoming search terms:

Alte articole care s-ar putea sa-ți placă

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin, Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement