GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Trenul – Avion inventat de Japonezi

[ 0 ] 20 mai 2011 |
Principalul impediment cand vine vorba de viteza trenurilor, sunt fortele de frecare dintre sinele de cale ferata si rotile vagoanelor care ruleaza pe aceste sine. Trenurile actuale de mare viteza, care au fost introduse cu mai multi ani in urama in tarile mai dezvoltate, nu s-au extins din cauza ca pentru atingerea unor viteze mari, sunt necesare consumuri mari de energie, pentru a invinge fortele de frecare. Deasemeni costurile de exploatare si mentenanta sunt destul de mari.

O echipa de cercetatori, de la Tohoku University condusa Yusuke Sugahara, a realizat un prototip de tren-avion care pluteşte deasupra solului pe o perna de aer. Cercetarile au inceput in urma cu 10 ani
Japonezii au inventat acest prototip de tren, care elimina frecarea, pentru ca nu are nevoie nici de roti si nici de sine. Acest tip de tren fiind eficient, d.p.d.v. tehnologic, fata de trenurile clasice de mare viteza de ex.TGV-ul francez sau fata de sofisticatele si costisitoarelor trenuri cu levitatie magnetica (maglev) Infrastructura unui tren de tip maglev, respectiv calea de rulare, este extrem de scumpa fiind constituita efectiv din electromagneti ce creaza campul magnetic pe care leviteaza intreaga garnitira de tren.
Modelul japonez numit Aero Train zboara la propriu, la cativa centimetri de sol, pe principiul efectului de sol, bine cunoscut in aviatie. Prototipul acestui tip de tren a fost prezentat la Conferinta Internationala de Robotica si Automatica, care s-a deschis in data de 10 Mai 2011 la Shanghai, China.  Aero Trenul pluteste pe o perna de aer la o distanta de cativa centimetri de sol. Tractiunea se realizeaza cu ajutorul unor elici ca la avioane, antrenate de motoare electrice. Calea de rulare este construita din beton in forma literei U. Acest tip de tren se remarca prin consum mic de energie electrica, infrastructura simpla, ieftina, usor de construit si cu cheltuieli mici de exploatare si intretinere.

Panourile solare sunt plasate pe acoperisul vagoanelor, in timp ce generatoarele eoliene sunt plasate alături de calea de rulare in acele zone in care energia eoliana este in general disponibila.
Aero Train poate fi alimentat cu energie electrica direct de la sursa eoliana, de la panourile solare, sau din energia electrica stocata in bateriile plasate la bord.
Cercetatorii se asteapta ca energia eoliana si cea produsa de panourile solare sa se fie in cantitati mult mai mari decat cea consumată de Aero-Train, surplusul fiind stocat in baterii.

 

Urmatoarea etapa de dezvoltare, este construirea unui prototip de vagon, Aero-Train pentru sase pasageri şi o viteză maxima de 350 kilometri pe ora. In final, o garnitura de Aero-Train, va avea o lungime de 85 de metri şi o capacitate de 325 de pasageri.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Avion sau elicopter? Care este mai sigur?
  2. Primăria din Bălăbăneşti va primi un avion
  3. SUA au pierdut primul avion în raidurile din Libia
  4. Când o să fiu mare…

Tag-uri: , , , , , , ,

Categorie:: Editorial

Autorul acestui articol: Mihai Nazare. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.